Kerékpárwebshop.eu - eladó kerékpárok

Adria Kerékpár

KPC Bike kerékpár webáruház

Hírek
2019.07.23 15:42
Balesetbiztosítás

Bővebb információért
kattintson a képre!

edző nadrág, szabadidőruha

Tanúsítvány
SSL Certificate
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Fizetési megoldás
Hírlevél
Termék részletek


Shimano Deore XT FD-M8020-D első váltó

-47%
Raktárkészlet: VAN
Shimano Deore XT FD-M8020-D első váltó
13 490 Ft
Akció: 7 200 Ft
Kezdete: 2019.11.14   A készlet erejéig!
Értesítést kérek árcsökkenés esetén

 src=

Japán kerékpáralkatrész-gyártó, mely működését az 1930-as években Oszakában kezdte, majd a legnagyobb sikerét a MTB divat kiaknázásával aratta. Az 1980-as évek közepén felismerte, hogy az új irányzat meg fogja hódítani a világot, és a konkurensek előtt kifejlesztette a terepkerékpározáshoz technikailag legjobban illő alkatrészeket. Később minden más gyártónál több pénzt és energiát fektetett a kutatás-fejlesztésbe, így a legtöbb kerékpártechnikai szabadalom az utóbbi 20 évben a japán óriás nevéhez kötődik. (SIS, HyperGlide, Dual Control, SPD, RapidFire, SLR, HyperDrive, Hollowtech, Octalink, Dual Control, stb.) A gyártást egy részét az elmúlt évtizedben Szingapúrba és Malájziába helyezte át, így tud lépést tartani a Kínából származó konkurens termékek árával. Az élversenyzők döntő többsége Shimano alkatrészeket használ, a nagy világversenyeken a legtöbb győzelmet ma már az ő szponzoráltjaik aratják.

">Shimano Deore XT FD-M8020-D Mountain bike rövidítése, a modern terepkerékpározást, -kerékpárt jelöli. Jellemzője a széles áttételskála és a ballonos, bütykös köpeny, erős váz és a hatékony fékrendszer. Az 1970-es évek végén néhány amerikai hippi a kaliforniai Tamalpais hegyen kezdett el lefele száguldozni "paraszbicikliből" átalakított gépekkel. Egyre hatékonyabb kerékpárt fejlesztettek ki, vázakat forrasztgattak, majd piacra is dobták a sikeresebb darabokat. Ők lepődtek meg legjobban, hogy mekkora kereslet volt az első terepkerékpárokora, azaz mountain bike-okra. A fejlesztők, Tom Ritchey, Gary Fisher, Joe Breeze, külön-külön céget alapítottak, és közülül többen még ma is a kerékpárpiac meghatározó szereplői. Az MTB-n alkalmazott technikai megoldások sokat fejlődtek az eltelt 25 év alatt, a kerékpártípusból világszerte fél milliárdnál (!) is többet adtak el. Az MTB világa folyamatosan alakul: újabb és újabb irányzatok születnek. A terepkerékpározás talán a civilizációs ártalmak ellensúlyozása miatt oly sikeres: közelebb hozza az embereket a természethez, távolabb a forgalmas utaktól, a sűrűn lakott településektől. ">MTB A láncot az első lánckerekek között mozgató paralelogrammás mechanika, mely két láncterelő lap segítségével helyezi fel, illetve le a láncot. A láncváltás eleinte a hátsó agyon lévő lánckerekekre korlátozódott, majd megjelent az ún. "szorzóváltó", amely az áttételtartományt két vagy három első lánckerék bővítette ki. Az első váltás a nagy fogszámkülönbség és a görgők hiánya miatt kissé lassabb és nehézkesebb, mint hátul, de ezt speciális fogprofilokkal, felszedő rámpákkal mára már elfogadhatóvá tették (pl. Hyperglide). A Shimano a 90-es évek elején kirukkolt az első váltás pozícionálásával (Dual SIS), így itt sem kell már a láncterelő pontos helyét keresgélni. Az MTB-k esetében a három első lánckerék a szabvány, míg országúti versenyzésre kettőt, túrázáshoz inkább hármat használnak. A különböző váltórendszerekhez eltérő első átdobótípusokat fejlesztettek ki, ráadásul létezik bilincses (több méretben, alsó és felső elhelyezésű) és konzolos is. Talán ennél az alkatrésznél a legnagyobb az eltérő szabványokból adódó hibalehetőség. ">első váltó, EH (Side-Swing), Direct Mount konzolos, 2x11s, 38T
Side Swing: A váltáshoz szükséges erőt kb. a felére csökkenti ez a megoldás, e mellett az elölről jövő kábelezés miatt a Olyan acélsodrony, melyet fékek és váltók üzemeltetéséhez használnak. A fékekhez egy kicsit nagyobb átmérőjű típust alkalmaznak, mivel ott nagyobb a húzóerő, és egy esetleges szakadás igen veszélyes helyzetbe hozhatja a kerékpárost. A bowdenvezetésre bowdenházat használnak, illetve a váz egyes pontjain felforrasztott (vagy szegecselt) megszakító szemek segítségével rögzítik a bowdenezést. Ez egyben lehetővé teszi, hogy bowdenház nélkül fussanak a bowdenek a vázcsövek mentén, így jelentős súlyt lehet megtakarítani, továbbá a súrlódási tényező is csökken. ">bowden kevésbé koszolódik.
Sebességi fokozat: 2x11 sebességes rendszerekhez
Direct Mount (D-Type)  felfogatással
Mountain bike rövidítése, a modern terepkerékpározást, -kerékpárt jelöli. Jellemzője a széles áttételskála és a ballonos, bütykös köpeny, erős váz és a hatékony fékrendszer. Az 1970-es évek végén néhány amerikai hippi a kaliforniai Tamalpais hegyen kezdett el lefele száguldozni "paraszbicikliből" átalakított gépekkel. Egyre hatékonyabb kerékpárt fejlesztettek ki, vázakat forrasztgattak, majd piacra is dobták a sikeresebb darabokat. Ők lepődtek meg legjobban, hogy mekkora kereslet volt az első terepkerékpárokora, azaz mountain bike-okra. A fejlesztők, Tom Ritchey, Gary Fisher, Joe Breeze, külön-külön céget alapítottak, és közülül többen még ma is a kerékpárpiac meghatározó szereplői. Az MTB-n alkalmazott technikai megoldások sokat fejlődtek az eltelt 25 év alatt, a kerékpártípusból világszerte fél milliárdnál (!) is többet adtak el. Az MTB világa folyamatosan alakul: újabb és újabb irányzatok születnek. A terepkerékpározás talán a civilizációs ártalmak ellensúlyozása miatt oly sikeres: közelebb hozza az embereket a természethez, távolabb a forgalmas utaktól, a sűrűn lakott településektől. ">MTB verzió: 66-69 fokos láncvillaszöghöz
Maximális A hajtóművön vagy a hátsó agyon található fogakkal rendelkező acél vagy alumínium, újabban pedig titán tárcsa. Láncváltós, többfokozatú kerékpárokon hátul 7-12, elől 1-3 db található. Egysebességes, agyváltós kerékpárokon elől-hátul 1-1 van belőle. Váltórendszerhez tervezett lánckeréksorok esetében ma már általában váltáskönnyítő rámpákat és speciális fogkiképzést találunk, mely meggyorsítja a lánc egyik lánckerékről másikra történő "átfutását". Hasonlóképpen az első lánckerekek is rendelkeznek ilyen rámpákkal, illetve szegecsekkel. A lánckerekek mérete határozza meg az áttételt. Az MTB kerékpárokon széles áttételskálát találunk, ami általában hátul 11-34 fogkiosztású sort, elől 44-22 fogas lánckereket jelent. Országúti kerékpárok esetében a skála szűkebb, és az egyes fokozatok közti áttételugrások kisebbek. ">lánckerék fogszám: 34-38 fog
A lánc középvonalának távolsága a váz középvonalától számítva. A nyeregvázcső középpontjától mérik a két lánckerekes hajtóművek két lánckereke közti felezőpontjáig, míg három lánckerék esetén a középső lánckerék síkjáig. Értéke 42-50 mm-ig terjed. Ideális esetben a hátsó lánckeréksor két szélső lánckereke közti távolság felezővonala is ugyanilyen távolságra van a váz középvonalától, így a legtöbb áttétel esetén a lánc egyenesen fut, nem törik meg, nem áll "keresztben". A láncvonal ugyancsak meghatározza, hogy a két hajtókar milyen távolságban lesz egymástól. Ha ez az érték nagy, sokan úgy érzik, hogy kényelmetlenül (terpeszben) hajtanak. Ez az eset általában 3 lánckerekes meghajtások és főleg MTB kerékpárok esetében állhat fent. ">Láncvonal: 48,8 mm
Tömeg: 134 g


A kép illusztráció!



Üzembe helyezés nélkül adjuk át a kerékpárokat, részben összeszerelve.

A biztonságos használat és a garancia érvényessége érdekében szükséges elvinni egy szabadon választott kerékpárszervizbe.

  • Felfogatás
    Direct Mount
    Fokozatszám
    11
    Lánctányérok száma
    2
    Legnagyobb lánckerék fogszáma
    38
    Bowden bevezetés
    Elölről húzós (Side-Swing)
    Szín
    Fekete
    Gyártó
    Shimano
    Címke
    Kerékpár alkatrész
    Raktárkészlet
    VAN
    Cikkszám
    fd-m8020d