Kedves Vásárlóink! 2022.08.15-22. között az Erdősor utcai üzletünk zárva tart! Személyes átvételre Kiskunlacházán van lehetőség.

2022.08.15-28. között telefonos ügyfélszolgálatunk korlátozottan, csak keddi és csütörtöki napokon lesz elérhető. E-mail megkeresésre 1-3 napon belül válaszolunk. Megértésüket köszönjük!

Kérdése van? Hívjon minket! +36-30/720-8520

Blog - érdekességek, információk, hírek
2022.06.07 14:28

Corelli Snoop 5.3 – Működik!

Corelli Snoop 5.3 – Működik!

A Corelli Snoop széria hazánkban futó jelenlegi zászlóshajója meglepő tanulsággal szolgált számunkra: egy alapszintű 29er kerékpár is lehet jól használható, élményekkel gazdagító gép – főleg ilyen jó áron!

Igen, fura lehetne - a mostani piaci árakhoz képest, konkrétan a 29”-es montik kínálatában olcsónak számító bicaj – nagy szavakat használni, de első nekifutásra nézzük a száraz tényeket:

  • Masszív, tetszetős váz
  • Kiblokkolható/állítható teleszkóp
  • Hidraulikus tárcsafékrendszer
  • Aero profilos felnik terepmintás gumikkal

 

 

VÁZ

Kezdjük itt, hiszen ez képezi az egész rendszer alapját. A Corelli legfőbb ismérve a bombajó ár/érték arány mellett az alumíniumipari érdekeltsége, hiszen konkrétan egy gigászi alumíniumfeldolgozó üzem áll mögötte. Alumínium vázban és alkatrészekben van bőven rutinjuk.
Jelen esetben is sikerült egy szép profilokból összeállított, kimondottan stabil vázat építeni, az igényes küllemet pedig kiemelik a lakk alatti vizesbázisú matricák. A fejcső integrált kormánycsapágyat rejt, a villapapucsok masszívak, merevítések a szükséges helyeken, a tárcsaféknek stabil konzol jutott, illetve a 2.1-es terepgumik mellett is van bőséges sárférőhely, ha valaki szutykosabb terepre merészkedne vele alkalomadtán. A bowdenvezetők teljesen jó helyen viszik a kábeleket, sehol sem akadunk bele még tényleges terephasználat közben. A terephasználat egyébként nincs kőbe vésve, mert ahogy egy városi terepjárónál, ennél is megvan a kompromisszumkészség: alapáron kitámasztóval érkezik, a középcsapágy mögötti gyári rögzítési ponttal – hiszen így lesz a legstabilabb. A városi terepjárós feelinget tovább erősítik a sárvédő és csomagtartó szemek, így ha valaki egy hétköznapi igáslónak, vagy kirándulós bicajnak szeretné használni, ami nem szédeleg a közel sem tükörsima utakon, akkor például mehet is rá a csomagtartó, sárvédő, illetve két futómintás gumi, és kész is a közúti strapagép.

VILLA

A Corelli saját gyártású teleszkópja állítható, kiblokkolható (manuális lock-out), és egész jól mozog. Csillapítást ne is várjunk ettől a pénztárcabarát verziótól, illetve nincs meg az a merevség, amit megszoktunk a prémium kerékpár márkák esetén – bár vitathatatlan, hogy egy valamire való terephasználatra is alkalmas teleszkóp a jelen komplett bringa árának felétől indul. Ez a teleszkóp nagyjából azt tudja, amit a kategóriája, csak talán egy kicsit szebb. Tényleges terephasználatra, vagy nagy testű embernek nem javasolnánk, de arra tökéletes, hogy ne üsse ki a kezünkből a kormányt az első úthiba. Egyébként, ha idővel valaki az egyébként bombajó alapokkal rendelkező bringa tuningolásán gondolkodna, a telóval érdemes kezdeni, mert egy – akár - használt, de magasabb kategóriájú teleszkóp beépítésével hatalmasat lehet fejleszteni a gép élvezeti értékén, mert a váz bőven bírja.

 

FÉK

Na, ez meglepetés volt. Jó. Sőt… JÓ!
A Corelli sajátmárkás cucca, így Dacron néven fut ez az ásványi olajos hidraulikus tárcsafék. Határozott, stabil nyomáspont, meglepően jó fékerő, igényes kiállású fém fékkarok (nem műanyag!), kulturáltan megmunkált féktestek. A jól bevált IS/PM konzolos cucc, hibátlanul beállítható, tudja, amit kell, még többet is.

 

KEREKEK

Masszív. Nincs könnyítés, benne az anyag, nincsenek költségnövelő cicomák, mindenből annyi, amennyi kell. Mégis jó kiállású, a felniken például szépek a fényezett feliratok és minták, kimondottan feldobja a bringa küllemét. Egyébként hely az van rajta, lévén ezek közepesen aero profilú, duplafalú alumínium felnik. Ehhez jönnek még a szintén sajátmárkás (Dacron) alumínium kerékagyak, amiket pofás gyorszárak rögzítenek elöl és hátul is. Mindezt 36 küllővel kombinálva egy viszonylag strapabíró rendszert kapunk.

 

HAJTÁS/VÁLTÁS

Nagy csoda nincs, egyszerű, de megbízható 21 sebességes rendszer. Shimano hátsó váltó, fékváltókarral kombinálva az egyszerű használhatóság kedvéért. A hajtómű és a hajtáslánc inkább alapszintű terhelésre van méretezve, illetve a hajtókar láncvédővel van ellátva, hogy ha farmerban ugrasz el valahova, ne legyen egyből láncolajos a nadrágod.

 

ALKATRÉSZEK

Az alkatrészek többsége a Corelli saját márkás elemeiből kerül ki Dacron néven. Az alumínium egységek üzemen belül kerülnek legyártásra, lévén a 25.000 négyzetméteres kerékpárgyár egy kb. 100 ezer négyzetméteres alumíniumfeldolgozó üzem része. Gigantikus, költséghatékony, profi. A Dacron kormányfej egyszerű, de szépen megmunkált darab, a kormány oversize közepű erősített példány, a nyeregcső szintén alumínium, dekoratív mintával és hasznos nívójelekkel. A markolat jó fogású, lágy, mégis kényelmes, és a – végére hagyott, de lényeges – nyereg pont jó érzetet kelt. Nem mentünk vele hosszú távot, de kényelmes volt, és formára is passzol a gép karakteréhez.

Beállítás: nos, akármilyen jó a szerkezet, egy rossz beállítással villámgyorsan le lehet térdeltetni. A Corellinél ez különösen fontos, mert jók az alkatrészek, dekoratív a külleme, zseniális az ára, de tömegtermelésben készül. Az alkatrészek a helyükön vannak, de például a lehúzási nyomatékokat ellenőrizni kell, a váltókat precízen kell beállítani, a fékek pozícionálására ügyelni kell, ergo az üzembe helyezés nagyobb figyelmet igényel. Ha kerékpárboltban egy hozzáértő szerelő kezén megy át, akkor a finomhangolások után jó bringa lesz. Persze kerékpárt a kerékpárbolt polcáról éri meg venni üzembe helyezve, garanciával, vagy egy szervízpartnerekkel rendelkező kerékpárspecialista webshopból, és nem egy szervízháttér nélküli vegyescikk webshopból.

 

 

ÖSSZESSÉGÉBEN

Jól használható bringa, nagyon jó alapokkal. Bár az árából (elő)ítélkezve egy eléggé belépő szintű 29er bike-ot vártunk, de váz, fék, és a legtöbb kiegészítő inkább a középkategória felé kacsintgat. Intenzív terephasználatra nem ajánlanánk ebben a formában, de kisebb átalakításokkal a hegyen a helye, mert az alapjai megvannak hozzá. Ha most ennyi pénzed van egy bringára, akkor kihagyhatatlan vétel, és ahogy nőnek az igényeid, az alkatrészeket folyamatosan tudod fejlesztegetni.

Ha még mindig bizonytalan, hogy melyik kerékpá az ideális választás, keressen minket személyesen, vagy vegye fel az ügyfélszolgálattal a kapcsolatot, örömmel állunk a rendelkezésére!