Kérdése van? Hívjon minket! +36-30/720-8520

Blog - érdekességek, információk, hírek

Frieda Forista teszt - KerékpárCity

Frieda Forista teszt - KerékpárCity

Anyának Frieda, apának Forista

Ennek a béna szóviccnek két alapja van:
- ez jutott elsőre eszünkbe ????
- az említett két bringa felszereltségben gyakorlatilag megegyező női/férfi vázzal szerelt testvérmodell

Végre megjött a Corelli Frieda és a Corelli Forista (a termékekért katt ide!) Kimondottan vártuk már ezeket a bicajokat, mert képek és az adatok alapján jónak tűntek. No, milyenek a valóságban ezek a trekking kerékpárok?
Nos, még jobbak, mint azt vártuk...

 

Frieda Forista teszt

Egy csomó olyan apróság van, ami élőben kimondottan igényessé teszi az említett gépeket. Ezek – előre átgondolva, már a gyártásnál integrálva - többnyire nem költéséges dolgok, mégis jobbá teszik az egész rendszert: jó kialakítású váz integrált fejcsapággyal, a gyári csomagtartó és sárvédő rendszerekhez kialakított rögzítési pontok, oversize kormány/kormányfej rendszer, ami még jól is állítható, és így tovább. Az erősített duplafalú, közepesen aero profilú kerékékszett és a teljesen Shimano váltórendszer, plusz hajtáslánc már csak hab a tortán.

Igazi „jó megoldás” bringák ezek: szép, jó, kiválóan használható trekking kerékpárok női és férfi vázas változatban, több színben és méretben.

Ki is próbáltuk, át is bogarásztuk tüzetesen: lássuk hát tételesen, mire jutottunk.

 

VÁZ


Hozza a megszokott jóféle Corelli szintet.
Trekkingesen élhető és stabilitást biztosító vázgeometria, az első háromszög hagyományosan kerek és ovális csövekből készült integrált fejcsapágyas rendszerrel, a hátsó háromszögnél pedig ott a jól bevált S-bend (enyhén S alakban meghajlított csövek), ami a kedvező optikán túl jó alapot ad a fékeknek, több helyet enged a gumiknak, illetve merevebbé, mégis kényelmessé teszi a gépet hajtás közben.

A gyári csomagtartó, sárvédő és kitámasztó rögzítések nyilván jók és jó helyen vannak, a bowdenvezetés pedig szokás szerint átgondolt – még a női kerékpár vázon is jól meg van oldva, pedig az ilyen alacsony átlépésű női vázaknál elég kacifántos megoldásokba szoktunk futni.

A dekoráció nem sima matricás, hanem fényezett, ráadásul lakk alatti, és környezetbarát vizesbázisú technológiával készült. Igényes kidolgozás, szép minták, dekoratívan egységes a váz, illetve az egész bringa kiállása. Összességében egy masszív, szép váz, ahogy a Corellitől megszokhattuk.

 

VILLA


Semmi extra, egy egyszerű, megbízhatóan működő rugós teleszkóppal jön. Egész finoman működik, a féktüskék pedig meglepően stabil alapot biztosítanak a V-fékenek. Egyszerű, megbízható, teszi a dolgát, és még a dekorációja is összhangban van a vázon futó mintákkal.

 

KIEGÉSZÍTŐK, ALKATRÉSZEK


Döntően a megszokott – Corelli által - saját gyártású darabokkal találkozunk: csomagtartó, sárvédő, kitámasztó, kormány, kormányfej, nyeregcső. Mindegyik jó kialakítású, masszív darab, egyébként többnyire túl is vannak építve. Ennek ellenére a kategóriájában egész könnyű modell a Corelli Frieda és Forista, úgyhogy a „legyen benne anyag” gondolkodásmódot jól ötvözték az átgondolt tervezéssel. Az eredmény: mindenhol annyi, amennyi kell, plusz némi biztonsági tartalék.

Például a csomagtartó elvileg 25 kilóig terhelhető, de ezt kacagva bírja. A kerékpár kormány és kormányfej Oversize, azaz „túlméretes” szabvány, amit főleg a terepen is gyepálható montikra találtak ki, tehát trekkinges használatra bőven jók.

A sárvédő jó minőségű „aluplasztik” cucc, stabil, nem zörög, szép a lakkfényes felülete, ráadásul a kialakításának köszönhetően tényleg nagyszerűen véd a kerékről felcsapódó csapadékvíztől.

A kitámasztó érdekes módon nem a gyári középcsapágy mögötti rögzítési pontra került, hanem egy jó minőségű állítható darabként a láncvillára. Ha csomaggal kóborolsz, nagyra fogod értékelni, mert akkor a legjobb helyen fog alátámasztani parkoláskor.

A gyári elemes első-hátsó világítás arra hibátlan, hogy sötétedés után is láthatóak maradjunk, egyébként pedig kulturáltan kialakított darabok stabil rögzítéssel. 

A bicikli nyereg és a markolat abszolút a komfortra van hangolva – nyilván ez az egyéni, de első blikkre kimondottan ergonómikusnak mondanánk mindkettőt a maguk lágyságával és formáival.

 

KEREKEK


A Corelli itt is a megbízható praktikumra törekedett, hiszen alapvetően egy strapálható közlekedési eszközt építettek. Erős, közepesen aero profilú, duplafalú alufelnik, 36 küllővel és szépen megmunkált, gyorszáras alumínium agyakkal. A kerekeken a nagy múltú Vittoria márkájú, kiváló minőségű Randoneur trekking gumik feszülnek 42-es méretben, ami ideálisan ballonos, emellett zseniálisan jól guruló és tapadó köpeny.

 

HAJTÁSLÁNC, VÁLTÓRENDSZER


Tulajdonképpen Shimano az egész, ezzel többé-kevésbé elmondtunk mindent. Egyedül a lánc jött a nagynevű KMC gyárból, de szerintünk ezzel csak jót tettek a rendszernek. Egyébként még az is Shimano, ami nem látszik: a középcsapágy is. Shimano fékváltókar, Shimano első és hátsó váltó, Shimano fogaskoszorú, illetve hajtóműből is Shimano került ezekre a bringákra. Egyszerű, megbízható, jól működő cuccok. Használati szempontból ez az, ami tényleg kell.

 

MENET KÖZBEN


Pontosan azt kaptuk, amire számítottunk, ez pedig teljességgel pozitív. Már alapesetben is kényelmes a geometriájának és a nyereg-markolat párosnak köszönhetően, az állítható kormányfej finomhangolásával pedig tökéletes üléspozíciót tudtunk elérni.

A bringa egyébként kezelhető, fordulékony, mégis csomagokkal is stabil, tehát teljesen alkalmas városi használatra, munkába ingázásra, vagy akár csomagokkal felpakolt hétvégi túrázásra, ráadásul ha egy földút felé vezet az utad, ott is bátran haladhatsz tovább a célod felé.

Összességében a Frieda és Forista nyugodtan jellemezhető a Corellitől megszokott jelzőkkel: megbízható, megfizethető, igényes, átgondolt. A túra/városi trekking kategórában jó bringáknak tartjuk.