19 egyszerű pontban összeszedtük, hogy hogyan javítsa meg a kilyukadt belsőt.
A pontok képekkel is illusztrálva vannak, hogy minél könnyebben el tudjon igazodni.
1. Vegye elő a "javító készletet"
A készlet tartalma;
- Gumileszedő
- Foltkészlet
- Pumpa
2. Vegye ki a kereket
Fordítsa el és lazítsa meg a gyorszárat az óramutató járásával ellentétesen. Nem gyorszáras? Akkor lazítsa meg egy villáskulccsal. (Általában 15-ös) V-fékkel szerelt kerékpár esetén ki kell akasztani a féket, hogy ki tudja venni és vissza tudja rakni a kereket. Szerszámkészleteink segítségével több feladatra egy szerszámmal találhat megoldást.
3. Engedje ki a maradék levegőt a belsőből
Ha autószelepes a belső, nyomja be szeleptűt, hogy a levegő kijöjjön.
Ha a Presta szelepes a belső, csavarja ki a felső részt, majd nyomja le, hogy a levegő kijöjjön.

4. A 4. képen a kerék keresztmetszetét láthatja
5. Tegye a gumileszedő szerszámot a a felni és a gumi pereme közé és akassza be a gumi peremébe, közben vigyázzon, hogy ne csípje ki a tömlőt.
6. Feszítse le a gumileszedő szerszámot
Bizonyos esetekben ez a művelet komolyabb erőkifejtést igényel, mert a gumiköpeny ráfeszülhet a felnire.
7. Akassza be a gumileszedő szerszámot a legközelebbi küllőbe, majd ismételjes meg az 5-ös és a 6-os pontban leírtakat.
8. Nyomja el egymástól a két szerszámot addig, ameddig a köpeny egyik része teljesen le nem válik a felniről.
9. Vegye ki a tömlőt, de vigyázzon, hogy ne szakítsa le a szelepet.
10. Fújja fel a belsőt
Nyomja a pumpa végét a szelepre, majd fordítsa fel a kart, hogy a pumpa rögzítve legyen. Ha a pumpán két lyuk van, a nagyobbik az autó szelepes, a kisebbik a presta szelepes vagy a hagyományos kerékpár szelepes tömlőhöz való.
11. Keresse meg a lyukat
Forgassa körbe a tömlőt és halgassa vagy tapogassa ki, hogy honnan jöhet a levegő. Nem árt ha magánál tart legalább egy pót tömlőt, mert ha a olyan mértékben roncsolólódik, (durran, szakad) akkor a csere az egyetlen megoldás.

12. Dörzsöljön és ragasztózzon
Dörzsölje át a lyuk körüli területet. Vékony rétegben vigye fel a ragasztót, nagyobb felületen, mint a folt mérete és hagyja teljesen megszáradni.
13. Használja a foltot
Amíg várja, hogy a ragasztó megszárad, nézze át a köpenyt. Ha talál valami nem odaillőt, ami feltételezhetően a defektet okozta, (üvegszilánk, szög, tüske stb.) távolítsa el.
14. Rakja a szelepet a felnin található szelep lyukba
Megkönnyíti a dolgát, ha a tömlő behelyezése előtt egy kevés levegőt fúj bele. A szelep a felnivel 90 fokos szöget zárjon be.
15. Tegye a tömlőt a köpenybe
Óvatosan helyezze a belsőt a külsőbe. Nézzen ki úgy, mielőtt kivette.
16. Nyomja vissza a köpenyt a felnire
Körkörösen nyomja vissza a köpenyt a felnire lehetőleg kézi erővel. Ha gumileszedőt használ kifejezetten ügyeljen mozdulataira, mert ezen a ponton a legkönnyebb elcsípni a belsőt így feleslegessé téve eddigi munkánkat.
17. Ellenőrizze, hogy a tömlő ne jöjjön ki a köpenyből
Mielőtt a köpenyen feltüntetett ajánlott nyomásra felfújná a kereket, ellenőrizze, hogy a tömlő megfelelően helyezkedjen el a köpeny egész területén. A rosszul behelyezett belső újabb defekthet és akár balesethez is vezethet.
18. Fújja fel a kereket
A köpenyen feltüntetett maximális nyomást ne lépje át, mert a gumi egyenletlen kopásához vezet és rövidebb lehet az élettartama.
19. Távozzon a tett helyszínéről diadalomittasan :)
Ugye, hogy nem is volt olyan nehéz? Most már bátran nekivághat a legkülönbözőbb túráknak :) Ha a javítást mégis inkább szakemberre bízná, látogasson el budapesti üzleteink valamelyikébe Csepelen vagy Soroksáron.
Forrás