Kerékpárwebshop.eu - eladó kerékpárok

Adria Kerékpár

KPC Bike kerékpár webáruház

Hírek
Balesetbiztosítás

Bővebb információért
kattintson a képre!

edző nadrág, szabadidőruha

Tanúsítvány
SSL Certificate
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Fizetési megoldás
Hírlevél
Blog - érdekességek, információk, hírek
2017.09.05 13:42

Hogyan javítsunk defektet?

Valószínűleg mindenkivel előfordult már, hogy út közben a bringások egyik rémálmával szembesült, a defekttel. Ha tapasztalt kerékpáros, akkor biztos fel van készülve a dologra és 5 percnél nem vesz több időt igénybe egy belső cseréje vagy a defekt javítása. Amennyiben magára ismert, ez a cikk nem Önnek szól :) de ha még csak most ismerkedik a kerékpár szerelés fortélyaival, olvasson tovább!

Hogyan javítsunk defektet?

19 egyszerű pontban összeszedtük, hogy hogyan javítsa meg a kilyukadt belsőt.

A pontok képekkel is illusztrálva vannak, hogy minél könnyebben el tudjon igazodni. 

1. Vegye elő a "javító készletet"
A készlet tartalma;
- Gumileszedő
- Foltkészlet
- Pumpa

 

2. Vegye ki a kereket
Fordítsa el és lazítsa meg a gyorszárat az óramutató járásával ellentétesen. Nem gyorszáras? Akkor lazítsa meg egy villáskulccsal. (Általában 15-ös) V-fékkel szerelt kerékpár esetén ki kell akasztani a féket, hogy ki tudja venni és vissza tudja rakni a kereket. Szerszámkészleteink segítségével több feladatra egy szerszámmal találhat megoldást.

 

3. Engedje ki a maradék levegőt a belsőből
Ha autószelepes a belső, nyomja be szeleptűt, hogy a levegő kijöjjön.
Ha a Presta szelepes a belső, csavarja ki a felső részt, majd nyomja le, hogy a levegő kijöjjön.

Hogyan javítsunk defektet

4. A 4. képen a kerék keresztmetszetét láthatja

5. Tegye a gumileszedő szerszámot a a felni és a gumi pereme közé és akassza be a gumi peremébe, közben vigyázzon, hogy ne csípje ki a tömlőt.

 

6. Feszítse le a gumileszedő szerszámot
Bizonyos esetekben ez a művelet komolyabb erőkifejtést igényel, mert a gumiköpeny ráfeszülhet a felnire.

 

7. Akassza be a gumileszedő szerszámot a legközelebbi küllőbe, majd ismételjes meg az 5-ös és a 6-os pontban leírtakat.

 

8. Nyomja el egymástól a két szerszámot addig, ameddig a köpeny egyik része teljesen le nem válik a felniről.

 

9. Vegye ki a tömlőt, de vigyázzon, hogy ne szakítsa le a szelepet.

 

10. Fújja fel a belsőt
Nyomja a pumpa végét a szelepre, majd fordítsa fel a kart, hogy a pumpa rögzítve legyen. Ha a pumpán két lyuk van, a nagyobbik az autó szelepes, a kisebbik a presta szelepes vagy a hagyományos kerékpár szelepes tömlőhöz való.

 

11. Keresse meg a lyukat
Forgassa körbe a tömlőt és halgassa vagy tapogassa ki, hogy honnan jöhet a levegő. Nem árt ha magánál tart legalább egy pót tömlőt, mert ha a olyan mértékben roncsolólódik, (durran, szakad) akkor a csere az egyetlen megoldás.

Hogyan javítsunk defektet?

12. Dörzsöljön és ragasztózzon
Dörzsölje át a lyuk körüli területet. Vékony rétegben vigye fel a ragasztót, nagyobb felületen, mint a folt mérete és hagyja teljesen megszáradni.



13. Használja a foltot
Amíg várja, hogy a ragasztó megszárad, nézze át a köpenyt. Ha talál valami nem odaillőt, ami feltételezhetően a defektet okozta, (üvegszilánk, szög, tüske stb.) távolítsa el.

 

14. Rakja a szelepet a felnin található szelep lyukba
Megkönnyíti a dolgát, ha a tömlő behelyezése előtt egy kevés levegőt fúj bele. A szelep a felnivel 90 fokos szöget zárjon be.

 

15. Tegye a tömlőt a köpenybe
Óvatosan helyezze a belsőt a külsőbe. Nézzen ki úgy, mielőtt kivette.

 

16. Nyomja vissza a köpenyt a felnire
Körkörösen nyomja vissza a köpenyt a felnire lehetőleg kézi erővel. Ha gumileszedőt használ kifejezetten ügyeljen mozdulataira, mert ezen a ponton a legkönnyebb elcsípni a belsőt így feleslegessé téve eddigi munkánkat.

 

17. Ellenőrizze, hogy a tömlő ne jöjjön ki a köpenyből
Mielőtt a köpenyen feltüntetett ajánlott nyomásra felfújná a kereket, ellenőrizze, hogy a tömlő megfelelően helyezkedjen el a köpeny egész területén. A rosszul behelyezett belső újabb defekthet és akár balesethez is vezethet.

 

18. Fújja fel a kereket
A köpenyen feltüntetett maximális nyomást ne lépje át, mert a gumi egyenletlen kopásához vezet és rövidebb lehet az élettartama.

 

19. Távozzon a tett helyszínéről diadalomittasan :)


Ugye, hogy nem is volt olyan nehéz? Most már bátran nekivághat a legkülönbözőbb túráknak :) Ha a javítást mégis inkább szakemberre bízná, látogasson el budapesti üzleteink valamelyikébe Csepelen vagy Soroksáron.

Forrás